Siirry sisältöön

Sosiaali- ja terveysministeriö on asettanut uuden asiakasmaksulain, ja se on astunut voimaan 1.7.2021.

Sosiaali- ja terveysministeriö on asettanut uuden asiakasmaksulain, ja se on astunut voimaan 1.7.2021.

Lue lisää Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilta(siirryt toiseen palveluun)

Lain mukaan kuntalaiset maksavat jatkossa aina saman hinnan saamistaan palveluista olivat he sitten yksityisen palveluntuottajan tai kunnan oman palvelutuotannon asiakkaana. Tämän yhdenmukaisuuden varmistamiseksi kuntien tulee jatkossa itse laskuttaa käyttäjäasiakkaita ateriapalveluista.

Uuden lain mukaan Validia ei siis 1.7.2021 lähtien laskuta asumispalveluissa ja päiväaikaisessa toiminnassa ateriamaksua suoraan asiakkaalta, vaan perii ne kunnan vammaispalvelulta. Kunta puolestaan laskuttaa käyttäjäasiakkaita oman käytäntönsä ja hinnastonsa mukaisesti.

Yhtiö on tiedottanut käyttäjäasiakkaita sekä sopimuskuntia muutoksesta.

Työntekijä tarjoilee ruokaa asiakkaalle.

Tutustu ateriapalveluihin

Tarjoamme ateriapalveluita valtaosassa Validia-taloja ja -asuntoja vuoden jokaisena päivänä. Meiltä voit tilata kaikki päivän ateriat aamupalasta yöpalaan tai vain osan aterioista. Valikoimassamme on aamupala, lounas, päivällinen, iltapala, ja yöpala. Huomioimme myös erityistarpeet, kuten rakennemuunnellun ruuan ja erityisruokavaliot. Yhteistyökumppanimme Feelia Oy tuottaa lounas- ja päivällisruoat, jotka loppuvalmistetaan yksikön omassa keittiössä.

Lisää ajankohtaisia uutisia

Ilmoittautuminen vuoden 2024 liikuntapainotteisille kuntoutusjaksoille alkanut

Uutiset 13.2.2024

Tarjolla on neljä erillistä jaksoa, jotka sisältävät soveltavaa liikuntaa vertaisryhmässä ja eri terapiamuotoja yksilöllisen tarpeen mukaisesti.

Kansallinen lähihoitajapäivä lähestyy – vammaispalveluissa lähihoitajat tukevat asiakkaiden arkea

Uutiset 24.1.2024

Kouvolan Validia-talossa asuu ihmisiä, jotka tarvitsevat erilaista tukea arjessaan, osa ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. …

Lähihoitaja Tia Mustonen

”Meillä hommat toimii” – validialaiset kokevat, että erityisesti johtaminen sekä työkulttuuri ovat parantuneet yhtiössä

Uutiset 18.1.2024

Mittaamme vuosittain henkilöstön tyytyväisyyttä valtakunnallisella laajalla henkilöstötyytyväisyyskyselyllä sekä kvartaaleittain suoritettavilla pulssikyselyillä. Viime vuoden lopulla toteutettu henkilöstötyytyväisyyskysely tuo positiivisesti esille erityisesti johtamisen ja työn organisoinnin kehittymisen.