Siirry sisältöön

Yhteiskuntatieteiden tohtori Riikka Haahtela (41) on nimitetty Validian laatujohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 18.1.2021 lähtien. Haahtela siirtyy Validiaan Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston ylitarkastajan tehtävästä. Hänen vastuualueellaan on ollut Pirkanmaan vanhustenhuolto sekä päihde- ja mielenterveystyö. Riikka Haahtelalla on erittäin pitkä kokemus monipuolisista sosiaali- ja vammaispalveluiden viranomais-, suunnittelu- ja kehittämistehtävistä.

”Validiassa on viime vuonna aloitettu erittäin merkittävä ja intensiivinen kehitystyö, jossa panos­­tamme etenkin henkilöstön saatavuuteen ja osaamisen kehittämiseen sekä palveluprosessien laadun tarkastelemiseen. Tämän kehityksen ytimessä on tiivis ja avoin yhteistyö kuntien, viran­omaisten ja palveluiden käyttäjien kanssa.

Laatujohtajuus tarkoittaa meille sitä, että asiakkaat voivat aina luottaa Validian palveluiden korkeaan laatuun, asiakaslähtöisyyteen sekä edelläkävi­jyyteen. Haluamme kehittää jatkuvasti tapaamme toimia, jotta työntekijät voivat kokea tekevänsä merkityksellistä työtä ja saavansa kehittää Validiassa omaa ammattitaitoaan. Lisäksi tiivistämme dialogia sekä viranomaisten että muiden sidosryhmien kanssa mm. tekemällä laatutyömme tavoitteet ja tulokset avoimeksi sekä läpinäkyväksi. Uskomme myös, että kunta-asiakkaiden kanssa meillä on erinomaiset mahdollisuudet hyödyntää innovatiivisemmin mm. digitaalisuutta ja rakentaa yhdessä uusia, nykyaikaisia palveluita yhä vaativammille asiakasryhmille.

Riikka Haahtelalla on erittäin vakuuttava ja laaja-alainen kokemus alalta ja vammaispalveluiden kehittämisestä. Hän tuo meille erittäin arvokasta näkemystä sosiaalipalveluiden laadun kehittämisestä”, toteaa Validian hallituksen puheenjohtaja Kirsi-Marja Ura.

”Siirryn erittäin mielelläni Validiaan, jonka kanssa olen vuosien varrella tehnyt hyvää yhteistyötä. Yhtiössä on meneillään iso kehitys- ja kasvuvaihe, jossa tavoitteena on rakentaa alan johtava vammaispalveluiden tarjoaja ja asiantuntija. Tässä kehityksessä palveluiden laadulla, joka käsittää niin viranomaisvaatimukset kuin tilaajan, käyttäjän sekä myös liiketoiminnan odotukset, on keskeinen merkitys. Minulle on tärkeää, että myös asiakkaat ja omaiset otetaan mukaan palveluiden kehittämistyöhön.

Hyödyntämällä ja kehittämällä sähköisiä palveluita pystymme vahvistamaan vammaispalvelun asiakkaiden osallisuutta ja itsemääräämisoikeutta. On hienoa olla mukana matkalla rakentamassa yhteiskunnan erityisryhmille arvokasta elämää ja tekemässä arvokasta työtä”, kertoo Riikka Haahtela.

Lisää ajankohtaisia uutisia

Keudan kansainvälinen koulutusprojekti – 16 Filippiineiltä saapunutta sairaanhoitajaa valmistui lähihoitajiksi

Uutiset 10.1.2025

Keudan kansainvälinen koulutusprojekti huipentui menestykseen – 16 Filippiineiltä saapunutta sairaanhoitajaa valmistui lähihoitajiksi Julkaistu: 20.12.2024 (siirryt …

Keudan kansainvälinen koulutusprojekti huipentui menestykseen – 16 Filippiineiltä saapunutta sairaanhoitajaa valmistui lähihoitajiksi

Validian asiakkaat ovat yhä tyytyväisempiä palveluihinsa

Uutiset 9.1.2025

Validialla mitataan asiakkaiden asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti vuoden mittaan. Kysymme asiakkailtamme neljä kertaa vuodessa suositteluhalukkuutta (NPS=Net Promoter …

Validian asiakkaat ovat yhä tyytyväisempiä palveluihinsa

Helsingin Lauttasaaressa toimivat Vamlaksen asumispalvelut siirtyvät liiketoimintakaupalla Validialle

Uutiset 2.1.2025

Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlaksen asumispalveluliiketoiminta siirtyy liiketoimintakaupalla Validia Oy:lle 2.1.2025. Vamlas on vammaisten …